Пам’ятка «Як працювати з текстом історичного джерела»

Пам’ятка «Як працювати з текстом історичного джерела» 5-6 класи:

 

  1. Прочитайте документ.
  2. Хто автор документу?
  3. Про яку історичну подію або явище розповідає документ?
  4. Чи вказано в документі кому він адресований?
  5. Визначте:
  • про що ви дізнались;
  • що найголовніше в тексті;
  • що потрібно запам’ятати;
  1. Складіть запитання до тексту, починаючи словами “чому”, “навіщо”, “як”.
  2. Зробіть висновки.

«Як аналізувати текст історичного джерела» 7-8 класи:

 

  1. Прочитайте текст.
  2. Визначте основну частину тексту. В якому реченні викладена головна ідея, головний зміст?
  3. Про яку історичну подію або явище, про які історичні персонажі йде мова?
  4. Визначте в тексті історичного джерела:
  • що важливо?;
  • що потрібно запам’ятати?
  • про що довідались вперше?
  • що було незвичним, несподіваним?
  1. Складіть запитання до тексту, починаючи їх словами “чому”, “з якою, “як”.
  2. Визначте своє ставлення до тексту. Свою думку можна висловити в такій формі:
  • Це вірно, тому що…
  • Я впевнений (а) у тому, що….
  • Я добре знаю, що…
  • Я думаю інакше, тому що…
  • Я сумніваюся у цьому, тому що…
  • Я не згодний (а) з цим, тому що…

«Як працювати з текстовими джерелами» 9-11класи:

 

  1. До якого виду належить документ (погляд очевидця; свідчення учасника подій; газетне повідомлення; погляд дослідника; офіційний документ).
  2. Що це за документ? (запис у щоденнику; приватний чи офіційний лист; спогади; публічне звернення чи заклик; політичний документ: звіт, протокол, урядова постанова, декларація тощо; уривок з історичного дослідження)
  3. Хто його автор? Яка політична, національна, етнічна, службова належність автора? Чи впливає це на ставлення до подій? Чи був автор очевидцем описаних подій, чи брав у них участь?
  4. Коли з’явилося джерело? Чи був документ написаний у той час, коли сталася подія, відразу після неї чи через певний час?
  5. Автор просто повідомляє про ситуацію, передає інформацію або описує те, що сталося, чи документ містить погляди висновки і рекомендації?
  6. Чи є в документі які-небудь твердження чи фрази, які б свідчили про уподобання автора, про точки зору?
  7. Чи є в тексті факти, що дозволяють вважати цей документ достовірним джерелом інформації?

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


Почніть набирати текст зверху та натисніть "Enter" для пошуку. Натисніть ESC для відміни.

Повернутись вверх